16 راه های فروش عسل که معجزه می‌کنند!


حسام 23 فروردین 1402 دقیقه مطالعه
16 راه های فروش عسل که معجزه می‌کنند!

بازاریابی فروش عسل طبیعی، یکی از مهمترین نکات کمکی در بهره‌وری راه های فروش عسل است و نقش مهمی در سلامتی مردم نیز دارد. در واقع این تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عسل طبیعی هستند که وظیفه دارند با عرضه مناسب و بازاریابی درست، محصول طبیعی خود را بیشتر در اختیار مردم قرار دهند. در این صورت احتمال خرید عسل‌های تقلبی، مصنوعی و بی کیفیت توسط مصرف کننده نهایی به حداقل می‌رسد.

16 راه های فروش عسل که معجزه می‌کنند!

1. صادق باشید

شاید هیچ چیز بهتر از صداقت در بازاریابی مهم نباشد. اگر صداقت داشته باشید، از تقلب دوری کنید و اطلاعات صحیحی در اختیار مصرف کننده قرار دهید، دیگر نیازی به بازاریابی به معنای تلاش برای فروش بیشتر نخواهید داشت. بازاریابی دهان به دهان به شما کمک خواهد کرد تا خیلی سریع به فروش‌های دلخواه خود برسید. فقط کافی است با مشتریان خود صادق باشید.

رفتار صادقانه به این معناست که محصولات خود را همانگونه که هست معرفی کنید. اگر احساس می کنید عسل ارائه شده کیفیت لازم را ندارد، حتما با مشتری در میان بگذارید و علت را برای او توضیح دهید. حتما در مورد متبلور شدن یا شکرک زدن عسل با توجه به منشاء گیاهی آن، با مشتری صحبت کنید. همه این‌ها به اعتماد بیشتر و بازاریابی بهتر محصول کمک می‌کند.

تبلیغ عسل طبیعی

2. به بسته بندی توجهی ویژه کنید

از راه های فروش عسل، توجه به بسته‌بندی است. اگر قرار باشد فقط به 3 نکته برای بازاریابی فروش عسل طبیعی توجه کنید؛ آن 3 نکته عبارت است از: بسته بندی، بسته بندی و بسته بندی!  آری؛ بسته‌بندی مهمترین نکته در بازاریابی عسل است. متاسفانه یکی از دلایل اصلی روی آوردن مصرف کنندگان به عسل‌های تقلبی و حتی مصنوعی، بسته بندی‌های فریب دهنده آنها است.

خلاقیت در فروش عسلاگر می‌خواهید روند بازاریابی عسل شما به خوبی پیش رود، بهتر است به جای استفاده از بسته‌بندی‌های مرسوم با برچسب های همیشگی! از ظروف خاص با لیبل طراحی شده حرفه‌ای استفاده کنید. با انجام این کار خیلی زود شاهد نتایج فروش بیشتر عسل خود خواهید بود. برای خرید ظرف عسل و هم برای طراحی لیبل و بسته‌بندی عسل، سراغ افراد حرفه‌ای بروید.

به سایت پینترست بروید و از هزاران ایده آن برای برچسب سازی، تزیین شیشه‌ها و لوگو استفاده کنید.

3. مشاوره خرید بدهید

یکی از اصول فراموش شده بازاریابی، مشاوره است. تا می‌توانید به مشتریان خود مشاوره رایگان بدهید. مصرف کننده عاشق دریافت مشاوره‌هایی است که احساس کند دوستانه، صادقانه و بدون اصرار بر فروش عسل است. این کار شاید کمی غیر منطقی باشد؛ اما اثرات فوق العاده‌ای بر روی فروش می گذارد.

۱۴ صرافی ارز دیجیتل خارجی و ایرانی بدون احراز هویت
پیشنهاد مطالعه

سعی کنید مشاوره های بدون غرض و حتی خارج از سبد محصولات خود به مشتری بدهید تا اعتماد او به شما جلب شود.

4. نیازهای مشتری را در نظر بگیرید

گاهی برای بازاریابی بهتر برای فروش عسل، باید در نوع عرضه محصول هم بازنگری کنید. ممکن است مصرف کننده‌ها حاضر به خرید ظروف عسل نیم کیلویی نباشند. پس بهتر است عسل در وزن کمتر عرضه کنید. همچنین عرضه عسل‌های تک نفره (مثل عسل‌های ساشه‌ای) می‌تواند به بازاریابی بهتر این محصول کمک کند.

ترکیب عسل با مغزیجات و یا برخی خشکبار می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال این ایده‌ها قبلا تکرار شده؛ شما می‌توانید برای بازاریابی بهتر فروش عسل، ایده‌های جدید خود را اجرایی کنید.

5. فروش آنلاین را در راس کارهای خود قرار دهید

در دنیای امروز هر ایده کسب و کاری که از ابزار فروش آنلاین برای گسترش بازاریابی خود استفاده نکند، قطعا ضرر می‌کند. برای بازاریابی آنلاین عسل،‌ هم می‌توانید سایت راه اندازی کنید، هم شبکه های اجتماعی (مثل Instagram و تلگرام) خود را فعال کنید و هم از سایت‌های مختلف (مثل باسلام و دیجیکالا)  کمک بگیرید. اما فراموش نکنید که دارا بودن یک وب‌سایت مربوط به کسب و کار خود، ۱۰۰٪ به شما پرستیژ و اعتبار بیشتری می‌دهد و باعث جلب اعتماد مشتریان می‌گردد.

به طور کلی اگر اطلاعات کمی از فضای آنلاین دارید، بهتر است برای تولید محتوای باکیفیت به منظور بازاریابی دیجیتالی، از افراد خبره استفاده کنید. تنظیم یک متن تبلیغ برای فروش عسل، از مهمترین فاکتورها در این زمینه محسوب شده و می تواند خوانندگان را به خرید محصول شما مشتاق کرده یا به کلی از شما ناامید سازد.

اگر بتوانید برند خود را در فضای دیجیتال مطرح کنید، قطعا بازاریابی شما به نتیجه رسیده است. هزینه‌های بازاریابی دیجیتال، اعم از راه اندازی سایت، تولید محتوا و … ممکن است در نگاه اول کمی زیاد به نظر برسد؛ اما در عرض چندماه با افزایش بهره‌وری در انواع بازاریابی، این هزینه‌ها باز می گردند.

6. از تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید

از دیگر راه های فروش عسل تبلیغات دهان به دهان است. اگر عسل‌تان را به عنوان هدیه به دوستان خود می‌دهید، با آنها صحبت کرده و بگویید که می‌خواهید به عنوان یک کار جانبی، عسل بفروشید و از آنها بخواهید کار شما را تبلیغ نمایند.

جذب مشتری متن تبلیغ برای فروش عسل

7. محصول خود را به خیریه‌ها هدیه کنید

همیشه فرصت‌هایی برای کمک به خیریه پیش می‌آید که می‌توانید از آن برای تبلیغ کارتان استفاده کنید. سازمان‌های غیردولتی به دنبال محصولاتی هستند تا به واسطه‌ی آن بتوانند برای امور خیریه پول جمع کنند. از این فرصت کمال استفاده را برده و عسل خود را به آنها هدیه کنید؛ فراموش نکنید که کارت فروش‌تان را نیز در کنار محصول قرار دهید تا مصرف‌کننده از اطلاعات فروشنده و نحوه ارتباط با شما مطلع شود.

8. بازارها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را از دست ندهید

بازارهای محلی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در طول سال برگزار می‌شوند. به آنها سری بزنید و یک غرفه اجاره کرده و محصول خود را به نمایش بگذارید. تا جایی‌که می‌توانید راجع به محصول‌تان با مردم مکالمه داشته باشید و کارت خود را به آنها بدهید. در مکالمه سعی کنید که به صورت یک نفره و متکلم وحده نباشید. مخاطب را نیز در این صحبت سهیم کنید.

دانلود کوینکس برای کامپیوتر!
پیشنهاد مطالعه

9. عرضه محصول خود را آغاز کنید

بعید به نظر می‌رسد که فروشگاه‌های زنجیره‌ای با فروش محصول شما موافقت کنند (مگر اینکه برندی ثبت شده و معروف باشید یا به اصطلاح پارتی داشته باشید!)، اما می‌توانید عسل خود را در مغازه‌های کوچک (مانند سوپر مارکت‌ها و لبنیاتی‌ها) و مناطق گردشگری به فروش برسانید.

10. تبلیغات آنلاین داشته باشید

بسیاری از تبلیغات آنلاین به صورت رایگان یا با هزینه کم هستند. به این ترتیب می‌توانید دائماً عسل خود را در معرض دید مشتری قرار داده و مشتری‌های وفادار به دست آورید.

11. از محصول خود تعریف کنید

عسل به عنوان درمان طبیعی بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رود. حتماً در تبلیغات خود اعلام کنید که عسل شما به صورت محلی تهیه شده و هیچ افزودنی یا نگهدارنده‌ای ندارد؛ در ضمن یک محصول چند منظوره درمانی می‌باشد.

12. حوزه کاری خود را گسترده‌تر کنید

علاوه بر عسل، می‌توانید موم نیز تهیه کنید که محصولی درآمدزا است. محصولات متعددی از موم زنبور عسل تهیه می‌شود که می‌توانید در کنار عسل، به مشتری عرضه کنید. لوسیون‌ها، شمع‌ها، قاشق چوبی عسل، گرده گل، بره موم، ژل رویال و … را به عنوان بخش مهمی از تجارت خود تبدیل کنید.

13. دانش خود را به دیگران بیاموزید

افراد زیادی هستند که به فرآیند تولید و تهیه عسل علاقه‌مند هستند؛ این افراد را به محل کسب و کار خود دعوت کرده و هنر زنبورداری، استخراج عسل و بسته‌بندی آن را به آنها آموزش دهید. همین عمل به ظاهر کوچک آهسته آهسته باعث رشد ارگانیک برندتان خواهد شد.

14. جسارت داشته باشید

مرتبه بعد که برای فروش عسل رفتید، جسارت داشته باشید، قدرت ارتباطاتتان را افزایش دهید و کمی تفاوت از خود نشان دهید. کمی خلاقیت می‌تواند مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کار شما بکشاند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

15. از اطرافیان خود شروع کنید!

در کنار روش‌های دیگر، حتما یک ظرف از عسل خود را به همسایگان و اطرافیان نزدیک خود اهدا کنید. این کار، یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات فروش عسل بوده و محصول شما را به افرادی که در محله شما زندگی می‌کنند، معرفی می‌نماید.

16. به شرکت‌های فروش عسل بفروشید

از دیگر راه های فروش عسل، فروش به شرکت های عسل است. برای زنبوردارانی که محصول خود را به طور عمده تولید می‌کنند موضوع کمی می‌تواند متفاوت باشد‌. در این رابطه تولیدکننده باید تصمیم بگیرد که خود مستقیما بسته‌بندی و به بازار عرضه کند و یا محصول خود را به واسته‌ها، تجار و یا کارخانه‌های بسته‌بندی بفروشد. کارخانه‌های فروش عسل اغلب به خرید عمده عسل از زنبورداران می‌پردازند. بنابراین یکی از گزینه‌های شما نیز فروش عمده عسل به کارخانه‌جات است. در این صورت نیازی به بازاریابی، بسته‌بندی و هرگونه عملی غیر از زنبورداری نخواهید داشت.

17. ساخت ویدیوی تبلیغاتی (تیزر)

ساخت یک ویدیوی مناسب می‌تواند بسیار مفید باشد. یک ویدیوی مناسب باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • باعث برقراری ارتباط مخاطب با ویدیو گردد.
  • از کیفیت مناسب برخوردار باشد.
  • دارای اطلاعات تصویری باشد

یک ایده ویدیو می‌تواند حاوی روند و فرایند تهیه عسل باشد.

تاثیر کرونا بر فروش محصولات زنبورعسل

هیچ کس نباید به “روپرت فیلیپس” زنبوردار بگوید که شیوع کرونا ویروس حدود 250 میلیون دلار تجارت توریستی را از وی دور کرده است؛ او فقط باید به فروشگاه ساکت خود نگاه کند. آقای “فیلیپس” پیش از این مجبور شد برخی کارکنان خود را به دلیل کاهش فروش اخراج کند. وی گفت: “این ویروس چیزهای بسیاری را کاهش داده است؛ از جمله اتوبوس‌های بزرگی را که تعداد زیادی گردشگر چینی را به محل ما می‌فرستاده و آنها دیگر وجود ندارند.”

پایر (Payeer) چیست؟ نحوه افتتاح حساب پایر در ایران!
پیشنهاد مطالعه

صاحب فروشگاه عسل “The House of Honey” گفت که نمایشگاه وی پس از پایان تعطیلات مدرسه و در حالی که هوا گرم است، به طور سنتی ساکت بود؛‌ اما در این تابستان افت حراجی توسط آتش سوزی‌های سواحل شرقی آغاز شده بود و سپس توسط ویروس کرونا تشدید شد.

تبلیغ عسل طبیعی

وی گفت: ” افت فروش روزهای آخر هفته به میزان 50 درصد رسیده است. من فکر می کنم مشتری‌های چینی به طور فزاینده‌ای از آنچه می‌خورند و اینکه آن چیز از کجا می آید آگاهی دارند؛ بنابراین بسیاری از محصولات استرالیا به نظر می‌رسد پاکیزه و سبز هستند و عسل یکی از آنهاست. به خصوص در اینجا در جنگل‌های بکر ما.”

“آن‌ها به ویژه با ضدمیکروب خواندن عسل، مناسب دیدن برای اهداف درمانی و همچنین به عنوان یک ماده غذایی سالم به عسل علاقه‌مند هستند.”

اما این فقط بحث گردشگری نیست؛ ویروس کرونا همچنین می‌تواند تامین تجهیزات بسته بندی از چین را دچار مشکل کند. آقای فیلیپس در ادامه گفت: “چند مورد از کارشناسان بسته‌بندی به ما اطلاع داده‌‌اند که در حال حاضر بسیاری از مواد بسته‌بندی حاضر در کانتینرهای دریایی، اجازه خارج شدن از چین را ندارند.”

وی افزود: “بنابراین اساساً ما از سهمی از مواد بسته‌بندی مثل کیسه های کاغذی و امثالهم را که از پیش از این داشته‌ایم، استفاده می کنیم. چه کسی می‌داند که پس از کمبود مواد در بازار چه اتفاقی خواهد افتاد؛ واقعاً می‌تواند یک سناریوی جالب باشد.”

متن تبلیغ برای فروش عسل

در حیطه فروش عسل متن تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است. شما باید بتوانید توجه مشتریان احتمالی را به کمک خلاقیت در متن به محصول خود جذب کنید. بنابراین یک انتخاب مناسب مستقیما می‌تواند روی فروش شما تاثیرگذار باشد. در زیر نمونه‌ای از متن‌های خلاقانه تبلیغ برای فروش عسل را آورده‌ایم؛ اما فراموش نکنید که هر برندی داستان خود را دارد؛ بنابراین به دنبال متن تبلیغاتی داستان برند خود باشید.

  • فروش عسل، از تولید به مصرف!
  • فروش عسل، از زنبور به دهان شما!
  • مقداری عسل طبیعی میل کنید!
  • عسل ما شکرک می‌زند!
  • عسل خوب شکرک می‌زند!

این متن تبلیغ برای فروش عسل می‌تواند به شما ایده‌های بسیاری دهد. سعی کنید با انتخاب متنی مناسب خود را از سایر رقبا متمایز سازید.

نتیجه

اصول صحیح و بازاریابی عسل تفاوت چندانی با سایر کالاها ندارد. تولیدکننده‌ای برای فروش محصول خود موفق است که همیشه تامین رضایت خریدار و مصرف کننده را در نظرگرفته و محصول خود را مطابق میل و سلیقه خریدار و مصرف کنندگان به بازار عرضه کند.

در رسیدن به این هدف از ابتدای تولید تا عرضه کالا به مصرف‌کننده، نکات متعددی وجود دارد که کیفیت بهتر کالا، نظافت و بهداشت‌، بسته‌بندی مناسب و قیمت گذاری قابل رقابت در بازار را شامل می‌شود. توجه هرچه بیشتر به این نکات در شهرت کالای تولید کننده موثر است‌. بنابراین نکات بالا را رعایت کنید و به دنبال مزیت رقابتی باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*